(?)

 (?)

Uitvoering van de oefeningen

Bij het oefenen hoef je maar een lichte rekprikkel te geven. Het rekgevoel moet aangenaam blijven. Doe dit zo’n 10 seconden. Als je alle zes de oefeningen doet kun je het beste bij de oefening voor de enkels beginnen. Vervolgens doe je de oefening voor de lage-rug, dan de 3 oefeningen voor de heupgewrichten en tenslotte de oefening voor de nek. Wat betreft het kniegewricht: als je de oefeningen voor de enkels en de lage-rug hebt gedaan heb je daarmee gelijktijdig de oefeningen voor de kniegewrichten al gedaan. Het beste kun je alle zes de oefeningen aan het begin van de dag doen. (Zelf doe ik het onder de warme douche maar dat hoeft niet). Door de dag mag je de oefeningen zo vaak herhalen als je wilt. Je kunt ook als je bijv. last hebt van de lage-rug of de knie , alleen de bijhorende oefening doen.


 

OEFENING BIJ KLACHTEN ENKELGEWRICHT

Tekening
          Video


OEFENING BIJ KLACHTEN LAGE-RUG


Tekening          Video

 
                                            OEFENING BIJ KLACHTEN KNIEGEWRICHT

                                                                            Tekening        Video )

                                                                            Video is combinatie van video enkel en lage-rug

                                             OEFENING 1  BIJ KLACHTEN HEUPGEWRICHT

                                                                             Tekening         Video

    OEFENING 2 BIJ KLACHTEN HEUPGEWRICHT

Tekening
         video

     OEFENING 3 BIJ KLACHTEN HEUPGEWRICHT

Tekening         Video

      OEFENING BIJ KLACHTEN NEK EN SCHOUDERS

Tekening         Video


ALLE OEFENINGEN ACHTER ELKAAR EN BEGINNEN MET BEWEGEN

video